شرح وظایف پست سازمانی معاون فن آوری آموزشی

 شرح وظایف پست سازمانی معاون فن آوری آموزشی


اشراف به شرح وظایف هر یک از نیروهای سازمانها و وزارتخانه ها شرط لازم برای عملکرد خوب در محیط کار است لذا شرح وظایف پست سازمانی معاون فن آوری آموزشی را در اینجا آروده ام انشالله در آینده شرحی به این دستورالعمل خواهم نوشت که راه گشای معاونین محترم و مدیران گرامی مدارس باشد ..

............................................ ادامه مطالب را انتخاب نمایید ................................................ 

 

شرح وظایف پست سازمانی معاون فن آوری آموزشی

1- همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه ی لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف مصوب دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ، دانش آموزان و اولیای آنها و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه 


2- همکاری با سایر معاونین وکارکنان آموزشگاه در جهت بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه 


3- ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعداد های مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آنها 


4- همکاری در تهیه برنامه سالانه با رعایت ضوابط از طریق مشارکت اولیاء، کارکنان، دانش آموزان


5- همکاری در تهیه و تنظیم برنامه هفتگی بر اساس جدول مواد درسی برنامه مصوب و منطبق با دوره یا دوره های تحصیلی مربوط و سازماندهی نیروی انسانی بر اساس ضوابط و متناسب با برنامه ها 


6- همکاری جهت برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدرسه برای ایفای نقش تربیتی 


7- همکاری در مراقبت بر نحوه رفتار و کردار و حضور و غیاب دانش آموزان بر اساس آیین نامه انضباطی مصوب 


8- تلاش در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه در اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی براساس ضوابط و مقررات 


9- همکاری در نظارت بر حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها براساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ، فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشویق آنها 


10- همکاری در بــرنامه ریزی ، نظارت و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر مدرسه نظیر مـراسم آغازین ، مناسبت ها ، ایام ا. . . ، نماز جماعت، فعالیت های قرآنی و گروهی و مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی ، بازدید و اردوهای آموزشی و پرورشی 


11- همکاری در تامین شرایط مناسب بهداشتی ( عمومی ، فردی و محیطی ) و ایمنی دانش آموزان و کارکنان مدرسه و اقدام در جهت پیشگیری از بیماریها ، سوانح و حوادث احتمالی و مقابله با آنها و نیز مراقبت از تغذیه میان وعده دانش آموزان 


12- همکاری در ایجاد تعامل بین کارکنان ، دانش آموزان و اولیای آنها به منظور توسعه مهارتها ی زندگی مبتنی بر اخلاق و رفتار اسلامی 


13- توسعه مهارتهای حرفه ای خود و شرکت در دوره های آموزشی و پرورشی، گردهمایی ها، جشنواره ها و جلسات مرتبط و همکاری در جهت شرکت کارکنان مطابق ضوابط و مقررات 


14- همکاری در تهیه و تنظیم و اجرای برنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و امتحانات و استخراج نتایج آن و اطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان و ارائه به مدیر


15- همکاری در تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، تربیتی و انضباطی و نیز حضور و غیاب دانش آموزان با همکاری سایر کارکنان ومعلمان واطلاع رسانی به موقع به اولیا ء و دانش آموزان 


16- ایجاد تعامل با سایر کارکنان مدرسه و مراقبت بر اجرای صحیح وظایف آنان 


17- حضور فعال در مدرسه قبل از آغاز به کار روزانه و مادامی که برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی در جریان است و خارج شدن از آن پس از خروج تمامی دانش آموزان از مدرسه مطابق با ضوابط 


18- همکاری در برنامه ریزی جهت تشکیل جلسات مرتبط ( گروه های آموزشی و شوراهای مدرسه ، انجمن اولیاء شورای معلمان و شورای دانش آموزی و ... ) و زمینه سازی برای حضور فعال اعضاء 


19- همکاری در آماده سازی فضا و تجهیزات قبل از آغاز سال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر تجهیز و توسعه مدرسه ، و حفظ و نگهداری اموال ، فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی 


20- همکاری در برنامه ریزی و ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط 


21- همکاری جهت مراقبت بر تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان برابر مقررات و در زمان مقرر 


22- اجرای بخشنامه ها دستورالعمل ها، آیین نامه ها، شیوه نامه ها و . . . ارجاعی از سوی مدیر در چار چوب وظایف محوله 


23- تهیه و تنظیم گزارش های لازم در خصوص فعالیت های مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط و ارائه به مدیر 


24- تحویل اسناد و صورت اموال و وسایل مربوطه ( سایت رایانه ، آزمایشگاه و کارگاه ) در صورت تغییر سمت به مسئول مربوط طبق مقررات 


25- همکاری در تهیه ، بررسی و توزیع کتب ، نشریات ، رسانه های دیداری و شنیداری مطابق ضوابط 


26- پاسخگویی و اطلاع رسانی به موقع به والدین ، دانش آموزان ، کارکنان و سایر مراجعین به مدرسه برابر ضوابط و مقررات 


27- بررسی ، مطالعه ، تحقیق و پژوهش به منظور کسب مهارتهای لازم و ارتقای علمی جهت ارائه راهکارهای مناسب در زمینه شغل مورد تصدی


28- ساماندهی و نظارت بر عملکرد تجهیزات حرارتی و برودتی ، ایمنی و امنیتی ، روشنایی ، الکتریکی ، الکترونیکی و مکانیکی سایت رایانه ، کارگاه و آزمایشگاه مدرسه و ارائه گزارش لازم به مدیر در جهت رفع نقایص موجود و افزایش ضریب ایمنی آنها به منظور حفاظت از اموال دولتی و جلوگیری از وقایع احتمالی 


29- نظارت بر وضعیت رایانه ها ، سرور و سایر تجهیزات موجود در سایت رایانه و تلاش در رفع عیوب موجود در سیستم ها و ارائه گزارش به مدیر در خصوص رفع عیب هایی که نیاز به حضور کارشناس مربوطه را دارد . 


30- نصب و راه اندازی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری و به روز رسانی سیستم عامل ها، اتصال به اینترنت و یا سایر شبکه های مجاز اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش به نحوی که سایت رایانه همواره قابلیت استفاده حداکثری را برای دانش آموزان و معلمین داشته باشد.


31- تهیه آرشیو منظم و منسجم و نگهداری مناسب از نرم افزارها و محتوای آموزشی و پرورشی مجاز ( معرفی شده از سوی وزارت آموزش و پرورش ) به نحوی که دانش آموزان و معلمین بتوانند به آن دسترسی آسان داشته و از آن استفاده مطلوب نمایند.


32- نصب ویروس یاب و سایر ابزارهای کنترلی بر روی سیتم های مدرسه و سایت رایانه و بروز رسانی آن ها.


33- نظارت، بروز رسانی اخبار و اطلاعات، حفظ و نگهداری و کنترل محتواهای موجود در وب سایت مدرسه به نحوی که همواره به روز و فاقد هرگونه اشکال فنی و یا محتوایی باشد.


34- دقت و اطمینان از ضریب ایمنی وب سایت و امنیت اطلاعات اختصاصی مدرسه، دانش آموزان و ... که بر روی وب سایت مدرسه قرار می گیرد به نحوی که افراد غیر نتوانند به این اطلاعات دسترسی یافته و رعایت حریم خصوصی افراد لحاظ گردد.


35- اطلاع رسانی سریع به مدیر و سایر مسئولین ذیربط در زمان بروز وقایع احتمالی ( هک، حمله های اینترنتی، درج کلمات و اطلاعات نامناسب و ... ) به منظور رفع مشکل و انجام پیگیری های مربوطه تا حصول نتیجه


36- برگزاری جلسات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کارکنان و والدین در خصوص نحوه نظارت بر استفاده دانش آموزان از رایانه و ... و خطرات و وقایعی که ممکن است برای دانش آموزان در استفاده از این ابزار و فضای مجازی حادث گردد.


37- برپایی جشنواره تولید محتوای آموزشی و پرورشی در بین کارکنان و دانش آموزان مدرسه و ارائه برترین ها به اداره آموزش و پرورش منطقه / شهرستان مطابق با سیاست ها ابلاغی وزارت متبوع.


38- ارائه پیشنهاد به مدیر در خصوص محتوای آموزشی و پرورشی مورد نیاز مدرسه جهت تهیه آنها از مرجع قانونی مجاز و معتبر تأیید شده از سوی وزارت متبوع.


39- همکاری در اجرای پروژه های نیاز سنجی، ارزشیابی و اجرای آزمایشی برنامه های درسی.


40- ایجاد کارگاههای نقد و نظریه پردازی درباره کتاب ها، مجلات رشد و نرم افزارهای آموزشی و پرورشی مختلف با همکاری گروههای دانش آموزی در مدرسه و معلمین مربوطه.


41- برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی جهت استفاده از محتوای آموزشی و پرورشی مبتنی بر فناوری های نوین و ظرفیت های شبکه ملی رشد.


42- ارائه پیشنهاد جهت تولید محتوای الکترونیکی و نرم افزارهای آموزشی و پرورشی به مدیر جهت ارائه گزارش به اداره آموزش و پرورش متبوع.


43- انجام وظایف دبیر، در سایت رایانه، آزمایشگاه یا کارگاه درس مربوطه در زمان عدم حضور وی.


44- تهیه و آماده سازی وسایل لازم برای آزمایش های مورد نظر و یا فعالیت های کارگاهی مورد نیاز دبیر مربوطه.


45- همکاری با دبیر مربوطه در زمینه تدریس عملی.


46- جمع آوری، مرتب سازی و تمیز نمودن وسایل آزمایشگاه و کارگاه پس از خاتمه درس هر یک از دبیران با همکاری دانش آموزان و یا دبیر مربوطه.


47-رعایت موارد ایمنی و نصب هشدارهای لازم در آزمایشگاه و کارگاه به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی.


48- تهیه و تنظیم فهرست لوازم و وسایل موجود در سایت رایانه، کارگاه و آزمایشگاه مدرسه.


49 - ارائه گزارش به مدیر در خصوص مواد مصرفی مورد نیاز در آزمایشگاه و کارگاه و همچنین موادی که تاریخ مصرف آنها منقضی شده و باید امحاء گردند و امحاء صحیح و ایمن آنها با نظارت مدیر مدرسه.


50- همکاری با مدیر در خرید تجهیزات سایت رایانه، کارگاه و آزمایشگاه.


51- تهیه و نگهداری دفتر ثبت خلاصه فعالیت های سایت رایانه، کارگاه و آزمایشگاه که توسط معلمین ودانش 

آموزان صورت می پذیرد. 


52- تهیه وتنظیم تقویم اجرایی از فعالیت ها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری. 


53- تهیه پیش نویس و مکاتبات و گزارش های لازم .


54-انجام سایر امور ارجاعی در صورت لزوم .


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد